MLL:n Herttoniemen paikallisyhdistyksen kerhojen vakiosopimusehdot

Kerhoehdot pätevät kaikkiin yhdistyksen järjestämiin kerhoihin ja kursseihin alkaen 1.12.2018.

Ryhmiin ilmoittautuminen

Ryhmiin ilmoittaudutaan ilmoittautumisaikana Holvi -ilmoitusjärjestelmän kautta. Ilmoittautuminen on sitova ja paikka maksetaan heti ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautumislinkki näyttää ko. kerhon kohdalla reaaliaikaisen tilanteen ryhmään osallistujien määrästä eli mahtuuko mukaan vai onko ryhmä jo täynnä.

Ilmoittautuminen ryhmiin kesken kauden

Mikäli ryhmiin jää tilaa tai paikkoja vapautuu kesken kauden, täytämme mahdollisia vapaita tai vapautuvia paikkoja myös kerhokauden aikana. Mikäli kautta on jäljellä yli puolet, veloitamme täyden kausimaksun. Mikäli kautta on jäljellä alle puolet, veloitamme puolen kauden maksun. Kauden keston ollessa pariton, käytetään puolivälin mittarina asiakkaan kannalta suotuisempaa vaihtoehtoa.

Jäsenalennukset

Vain MLL Herttoniemen paikallisyhdistyksen jäsenille voidaan myöntää alennuksia kerhojen osallistumismaksuista tai kirpputorilla myyntipöydän hinnasta. Jäsenalennuksen saaminen edellyttää yhdistyksen aikuisjäsenyyttä. Jäsenalennusta käyttäneiden jäsenyys tarkistetaan. Ilmoittautumisen yhteydessä kysytään jäsennumeroa.

Laskutus

Lasku maksetaan heti ilmoittautumisen yhteydessä. Kerhomaksun eräpäivä on aina ennen kerhon alkamista.

Kurssin peruminen

Yhdistys voi perua kurssin, mikäli osallistujia ei ole tarpeeksi tai kurssille ei löydy sopivaa ohjaajaa tai opetuspaikkaa. Kurssin perumisesta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse sekä Facebook -sivuillamme ja/tai kotisivullamme. Kurssin peruuntuessa asiakkaalle palautetaan hänen suorittamansa osallistumismaksu.

Yksittäisen tunnin peruuntuminen

Yksittäiset tunnit saattavat peruuntua esimerkiksi ohjaajan sairastumisen tai muun äkillisen esteen vuoksi, mikäli yhdistys ei ole yrityksestä huolimatta onnistunut järjestämään ohjaajalle sijaista. Tilat, joita vuokraamme, voivat myös joskus ottaa salivuoroja tai muita tilojaan omaan käyttöönsä. Pyrimme järjestämään korvaavan kerran peruuntuneen kerran tilalle. Näistä pyritään informoimaan kerholaisia sähköpostitse ja/tai Facebook-sivuillamme sekä mahdollisuuksien kerhopaikan sisäänkäynnillä viestilapulla.

Asiakkaan poissaolo tunneilta

Asiakkaan yksittäisiä poissaoloja ei korvata. Mikäli asiakas on sairauden vuoksi estynyt osallistumaan tunnille vähintään neljän viikon ajan, yhdistys voi saatuaan lääkärintodistuksen palauttaa asiakkaalle osallistumismaksusta sairauslomaa vastaavan summan. Yhdistys hyvittää sairausajan poissaoloja vain lääkärintodistusta vastaan. Kerho-osallistumisen perumisesta pitkäaikaisen sairastumisen tai muun vastaavan esteen takia tulee olla välittömästi yhteydessä sähköpostitse MLL Herttoniemeen.

Ohjaajamuutokset

Yhdistys pidättää oikeuden väliaikaisiin tai pysyviin ohjaajamuutoksiin.

Palautteen antaminen

Toivomme, että palautteen antamista vaativissa tilanteissa olette heti yhteydessä suoraan ko. kerho-ohjaajaan. Palautetta voi lähettää meille myös sähköpostitse. Pyrimme vastaamaan sähköpostitse tulleeseen palautteeseen mahdollisimman pian.

Vakuutukset

Harrastekerhoihin osallistuva lapset (alle 20-vuotiaat) on vakuutettu kerhojen aikana vakuutusyhtiö LähiTapiolassa. Vakuutuksen ”Lasten ja vapaaehtoisten työntekijöiden tapaturma- ja vastuuvakuutus” ehdot ovat nähtävissä LähiTapiolan nettisivuilla. Vakuutus ei kata lasten vanhempia.